Tips inför tjejmilen och kvällens middag

Hej hallå! 
Ikväll har jag instruerat mina pass för andra gången den här terminen. Jag har styrkan klockan 18:30 och Yogan från 19:30, idag kändes det bättre än förra gången då jag var så nervös inför yogan. Det är verkligen givande att få dela med sig av något man är duktig på :) Imorgon börjar jag 10 och har endast 1 lektion, mitt schema är dröm. 
Imorgon kväll börjar yogan som jag ska gå på hos Yogahuset. Jag ska gå en Ashtangakurs som stäcker sig fram till jul om jag inte minns fel. Kommer att älska torsdagar. 
Mitt träningsschema för de kommande veckorna tänkte jag dela med mig utav någon dag i helgen. Jag är redo att lämna löparspåret för att kliva in i gymmet och lyfta vikter!
 
Men först ska jag ta mig igenom tjejmilen på lördag i Stockholm, här kommer några tips till er som också ska springa: 
 
- Sätt upp mål. En måltid samt delmål. Jag tävlar alltid mot mig själv när jag springer. Använd klocka och se hur snabbt du springer varje kilometer och försök att sträva efter den tiden eller varför inte bestämma sig för att man ska springa om några löpare i en backe? 
-Spring i grupp. Peppa varandra och kämpa ihop. 
- Ta del av vad som händer på sidan och uppskatta att din kropp faktiskt kan ta dig igenom ett lopp. 
-Drick mycket vatten dagarna innan men inte allt för mycket samma dag. 
-Ställ klockan och rör på dig på morgonen, väck kroppen. För min del kommer det bli yoga! 
 
 
Min middag får stå för bilden. Lax med citronpeppar, ugnsbakd sötpotatis, kokt broccoli och kallsås gjord på turkiskyoghurt och kryddor. 
 
#1 - - Skogsraah ☾:

Bra tips!