Russian Squat Routine

Hello! Jag fick en kommentar om jag kunde dela med mig av squatschemat och visst kan jag det! 
Jag följer Russian Squat Routine som är ett program som sträcker sig över 6 veckor med 3 pass i veckan och målet är att maxa sitt 1RM ( så mycket man orkar ta EN gång på en viss vikt) i benböj/squats. 
För att kunna lägga upp ett Russian Squat Routine så måste man veta vad sitt 1RM är, alltså får man börja med att maxa om man inte har koll. 
Sedan är det bara att man fyller i sitt 1RM i mallen under DENNA länk, så räknar programmet ut ett individuellt program för dina 6 veckor. Hur många set och reps man ska köra under de olika dagarna och när det är dags att öka osv. 
Efter mina 6 veckor kommer jag att (förhoppningsvis) kunna ta 60kg plus vara starkare i ben och rumpa och ha en mycket bättre teknik i mina benböj :)

Läs här: http://www.styrkelabbet.se/russian-squat-routine/ för mer information. 
 
Här är en video från ett av de första passen jag körde, här med 45kg vikt. Som ni ser så går jag lägre än 90grader då jag fokuserar på att aktivera rumpan, "ass to the grass"
Det är jätteviktigt att ha koll på tekniken då det kan bli rätt så tungt!! Knän och tår i samma linje, sitt ner mellan knänan, ner med rumpan, aktivera bålen och lägg vikten på hälarna.