Utvärdering vecka 1

Imorgon har jag detoxat i en vecka! Jag har anpassat detoxen utifrån mig själv, det vill säga att jag har tagit bort alla mejeriprodukter från ko och gluten men ätit kolhydrater i form av rotfrukter, frukt och bovete och sedan massa grönsaker, vatten och te. Proteiner har jag främst fått i mig genom böner och linser men även lax, räkor och kyckling då jag valde att äta det till middag ett par kvällar. Jag har fört matdagbok så här kommer en sammanfattning av vad jag har ätit, recept på det mesta kommer komma upp under veckan! :) 
 
Måndag 
Frukost: Smoothie (bär, 1 liten banan & rismjölk) + 1 kokt ägg + detox Te
Lunch: Lins&Morotssoppa 
Mellanmål: Soyayoghurt med hallon och solrosfrön + en blodapelsin 
Middag: Bovetegröt med hallon & rismjölk + en bovetefralla med kokosfett
Kvällsmål: 1 Questbar, cashewnötter och mullbär +te (questbaren innehåller mjölk men gjorde ett undantag hehe) 
 
Tisdag (Jag var hemma här, därför åt jag inte så mycket som jag borde ha gjort)
Frukost: Chiapudding på rismjölk + detoxte 
Lunch: Risnudelwook med lax 
Mellanmål: Soyayoghurt, bär ½banan med jordnötssmör
Middag/kvällsmål: 1 bovetefralla, 1ägg, vindruvor, 1sharon +te
 
Onsdag
Frukost: Smoothie (hallon, spenat, soyayoghurt och rismjölk) + detoxte
Lunch: Risnudelwook med lax 
Mellanmål: 1 morot 
Middag: Svampstroganoff + bönpasta & en blodapelsin 
Kvällsmål: Bovetegröt med rismjölk och hallon + sallad med fetaost och nötter
 
Torsdag
Frukost: Chiapudding + soyayoghurt med en ½banan + detoxte
Mellanmål: 1 morot
Lunch: Quornsoppa, gluten&mejerfritt knäckebröd
Mellanmål: Smoothie på hälsofreak + 1 Questbar
Middag: Rödbetssoppa med fetaost och sallad + 3 riskakor med koksfett
Kvällsmål: Soyayoghurt med ½banan och mango + 1 sharon

Fredag
Frukost: 1 riskaka med kokosfett + soyayoghurt med mango + detoxte 
Lunch: ½avokado, sallad och knäcke 
Mellanmål: 1 äpple + nötter 
Middag: Risnudelwook med räkor och crabfish
Kvällsmål: Nybakad bovetefralla med kokosfett + nyttigpaj + 25g mörkchoklad 

Lördag 
Frukost: 1 sharon + bovetefralla med koksfett + soyayoghurt med ½banan + detoxte 
Lunch: Risnudelwook med räkor och crabfish + 1 ägg + äpple 
Mellanmål: 1 questbar + smoothie (mango, rismjölk, banan) 
Middag: Kyckling i ugn med sötpotatis. rödbetor och fetaost 
Kvällsmål: Nyttig brownie (galet god!) + mörkchoklad
 
Söndag
Frukost: 1 bovetefralla med koksfett och banan + soyayoghurt med andra halvan banan + blodapelsin + detoxte
Lunch: Rotfrukter med kyckling och fetaost 
Mellanmål: 1 celsius + 1 banan 
Middag: Glutenfripasta gjord av fullkorsris + spenatsås 
Kvällsmål: 1 sharon + nyttig brownie