Chocolate chip cookies / SUBWAYKAKOR

UNDERBARA cookies som jag bakade i helgen. Jag använde mig utav vågen men de blir säkert lika bra med de andra måtten! 

125g rumsvarmt smör
1,25dl (110g) strösocker
1,25dl (95g) farin socker
1ägg
1,5msk sirap, ljus eller mörk
3,5dl (210g) mjöl 
0,5 tsk salt
0,5tsk bakpulver 
0,5tsk bikarbonat
0,5msk vaniljsocker
ca 100g mörk choklad
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa smör och socker krämigt. Tillsätt ägget och sirapen, vispa. 
Blanda de torra ingredienserna i en skål och blanda sedan med smör och sockersmeten. 
Jobba snabbt iho till en smet och vänd ner den hackade chokladen. 
Forma bollar (jag fick ut ca 20) och lägg med lite mellanrum på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i ca 10-15min, håll koll. Låt svalna på pappret men inte på plåten, när de är svala kan du flytta dem. 
KLART :)