Glutenfritt Micro-bröd

Idag slutade jag tidigt, solen sken och jag kände mig allmänt uppåt. Väl hemma fixade jag ihop ett underbart mellanmål som jag måste dela med mig utav! 
Ett "bröd" som är både glutenfritt och fettsnålt, superenkelt och ett roligt komplement till annat bröd här kommer det:
 
Micro-bröd 
1dl mandelmjöl 
1ägg
en nypa flingsalt 
en mindre bit banan
 
Mosa bananen, tillsammans med ägget, saltet och mjölet. Ställ in skålen som det är blandat i i micron och micra ett par minuter, håll koll. För min att bli fast tog det ca 2-3min. Vänd upp degen/kakan/brödet på en tallrik, dela det i två, fyll med massor gott (påläggen är absolut viktigast!) och ät :) 
Jag fyllde mitt bröd med ½avokado, keso, skinka, banan och kokosfett MUMS. 
 
 
#1 - - Caroline:

Åh va smart, det ska jag prova! :)