Träningsredskap - Foamroller

Tänkte visa upp ännu en av julkapparna som jag fick i år...
En foamroller! Jag använder min till självmassage, triggerpunktsbehandling och till viss del bålträning. Främst för att jag vill släppa på spänningar och bli mindre stel. Man kan rulla som uppvärmning inför ett pass eller som strech efteråt. 
Det är absolut något som jag rekommenderar att testa om du känner av spänningar, knutar etc. 
 
Här under rullar jag utsidan av benen, ryggen, framsidalår och insidalår. Det går att hitta en teknik till alla muskler och när man hittar triggerpunkter så känns det ordentligt!!  Jag rullar någon minut på varje triggerpunkt innan jag rullar vidare. Finns säker på de flesta gym eller att köpa i träningsbutiker. 
 
 
#1 - - Hanna Karlsson:

Jag har funderat på hur man använder en sån där grej. Tack för inlägget.

#2 - - alina:

Smart!